Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Örat är mitt!

Av Anna - 2 december 2009 09:41

  

bilden är lånad här


Igår var det baddag, Lilleman Bus fick snabbt ett löddrigt mammafinger in i örat som vispade runt, och så ett nytt blött finger som gned lite i överkanten på ytterörat. Ja, säger Pappa Bus, där får man lyfta lite på kanten när man tvättar... jaa säger Mamma Bus, brukar inte du göra det när du tvättar dina öron???


Men se, nä, det behöver han inte för Pappa Bus har ingen knollrig kant i överkanten på ytterörat, vi tittade noga på varandras öron och jämförde och konstaterade snart att Lilleman Bus har fått mina knollriga öronkanter... måste kolla idag om han ärvt min långa långtå också...

 
 
Tant Grön

Tant Grön

2 december 2009 10:38

Vid något av de första BVC-besöken frågade jag vad de konstiga knölarna på Storgulligans tår var för något, sköterskan tittade på dem och sa nåt i stil med att hon inte visst, såg inte jag sån ut kanske? Och då säger Henrik "men så där ser ju mina tår ut" Ha, ha, ha, jag trodde att det var något "fel" men det vara bara Henriks gener.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggplatsen.se

 
Yrla

Yrla

2 december 2009 11:04

Ha ha vad roligt... Lilleman Bus har ärvt mitt tönthår, tunt å massa virvlar å det är lite synd, vet inte om du minns vilka söta lockar Pappa Bus hade innan han blev kal om hjässan, men oj vad han var tjusig i sitt svall... :)

Nu ska det bli spännande å se vilka attribut barn nr 2 får... knollriga öron å tönthår... oj oj stackars barn :)

http://www.hemmahosyrla.bloggplatsen.se

 
Tant Grön

Tant Grön

2 december 2009 22:09

Jag tror jag har någon svag bild av detta hårsvall, ha, ha!

Det blir säkert det vackraste barnet i hela vida världen... ja näst efter Gulliganerna då förstås, he, he.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggplatsen.se

 
Knaada

Knaada

2 december 2009 23:02

Det har jag aldrig tänkt på, måste kolla om Lilleman har min korta långtå imorrn!

http://knaada.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 februari 2011 13:09

Pappa Bus var och fyndade lite på Clas Ohlson, lite hyllor till storstädningen av förrådet, lite lådor OCH min nya älskling!    Fin va! Man kan göra etiketter med ramar och skuggor och oj vad bra den är!!! Nu är det bara att organisera ...

Av Anna - 9 februari 2011 09:42


Nu var det ett tag sen, igen... god jul var det senaste inlägget och ja, det var ju ett tag sedan (fast jag har inte hunnit med att städa bort julen i huset än). Till mitt försvar (hehe) så har jag varit skadad, Lilleman Bus tyckte att mitt ben ...

Av Anna - 24 december 2010 12:27


    GOD JUL!   Jul lugnet har lägrat sig hemma hos Yrla, tomten hittade hit igår kväll med alla klapparna så när Lilleman Bus vaknade imorse låg de där och väntade... Granen kläddes igår kväll av Lilleman Bus och Pappa Bus, vi kör plast...

Av Anna - 19 december 2010 22:57


   Han kommer emot mig med munnen lite halvöppen si så där... dregglet rinner nedför hakan och under näsan, precis ovanför överläppen, väntar 2 fina snorsniglar från senaste veckans förkylningsomgång... Jag håller i den lilla kroppen och tar emot ...

Av Anna - 19 december 2010 22:38

Ett ögonblick... tog det att raka bort Lilleman Bus rufset - å mamma bus sparade 200 kronor minst! :)    Ja, han fick en glass för han var så duktig å satt still nästan hela tiden :)    Sötnosen :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards