Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Äntligen - tillbaka!

Av Anna - 5 september 2010 16:04

Hej söta vänner!

 

Äntligen är sommarlovet över, förskola och jobb har satt igång och höstens första förkylning är överstånden :)

 

Sommaren har varit lugn och skön med tid för lite hemma pyssel och tankearbete inför höstens alla projekt. IKEA katalogen landade i lådan i veckan och snart snart snart släpper Pappa Bus iväg mig dit alldeles själv. Det kan ju sluta hur som helst tänker ni, men lugn... jag klarar det här ;)...

 

Vad har hänt hemma hos yrla nu då?

 

Jo, pysselrummet är så gott som klart, det ska till lite snygga förvaringsaskar (IKEA och Greengate får ställa upp) och en och annan lådhurts... Har provpysslat lite grann, och det känns helt okej... vi kollar...

 

  

 

Suveräna expedit... 30 djup så alla scrapalbum får plats (och en och annan lilleman bus skruv :) ) satte nya knoppar på lådor och skåp (indiska), samma som på garderoberna och vips så blev det en ny hylla!

 

  

 

Krokförvaring från syster lycklig - perfekt att hänga upp fint som inte får plats i pärmar...

 

  

 

det är här det händer... :) jätteskönt med bordet framför fönstret å fina utsikten utanför... här ska det till en större lådhurts å den gamla får skutta bort till databordet som nu också är min hemma arbetsplats...

 

  

 

en gammal hylla som jag fått av syster yster, den bara slukar alla papper och stämplar och annat som man bara MÅSTE ha :)

 

  

 

smarta clearstampförvaringen... cdhylla från ikea, målad i ljusgrönt med clearstampsen i cdfodralen!

 

  

 

den här hyllan hängde i tvättstugan när vi tog över huset, sedan har den legat längst in i förrådet och väntat på att hitta sin plats i pysselrummet... förvaringsaskarna från panduro

 

  

  

världens bästa lilla bord från ikea som jag köpte till min mini lägenhet på 28 kv för tusen år sedan... den har lådor på sidorna där man kan stoppa ner usbminnen å annat småplock... den har också tjänat som köksbord hemma hos syster yster, skötbord till lilleman bus och avlastningsbord i tvättstugan!

 

  

 

ovanför hylla med alla pärmar - tidskriftssamlare klädda med scrap papper - lätt att bara göra om när man tröttnar på dem!

 

  

 

Pappa Bus har också fått en egen hörna... :)

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 februari 2011 13:09

Pappa Bus var och fyndade lite på Clas Ohlson, lite hyllor till storstädningen av förrådet, lite lådor OCH min nya älskling!    Fin va! Man kan göra etiketter med ramar och skuggor och oj vad bra den är!!! Nu är det bara att organisera ...

Av Anna - 9 februari 2011 09:42


Nu var det ett tag sen, igen... god jul var det senaste inlägget och ja, det var ju ett tag sedan (fast jag har inte hunnit med att städa bort julen i huset än). Till mitt försvar (hehe) så har jag varit skadad, Lilleman Bus tyckte att mitt ben ...

Av Anna - 24 december 2010 12:27


    GOD JUL!   Jul lugnet har lägrat sig hemma hos Yrla, tomten hittade hit igår kväll med alla klapparna så när Lilleman Bus vaknade imorse låg de där och väntade... Granen kläddes igår kväll av Lilleman Bus och Pappa Bus, vi kör plast...

Av Anna - 19 december 2010 22:57


   Han kommer emot mig med munnen lite halvöppen si så där... dregglet rinner nedför hakan och under näsan, precis ovanför överläppen, väntar 2 fina snorsniglar från senaste veckans förkylningsomgång... Jag håller i den lilla kroppen och tar emot ...

Av Anna - 19 december 2010 22:38

Ett ögonblick... tog det att raka bort Lilleman Bus rufset - å mamma bus sparade 200 kronor minst! :)    Ja, han fick en glass för han var så duktig å satt still nästan hela tiden :)    Sötnosen :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards