Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Anna - 6 oktober 2009 11:35

Så underbart, ni som läst min blogg förut vet att Lilleman Bus och jag hade våra duster vad gäller att gå till förskolan. Igår var ledig dag, och Lilleman fick vara hemma och mysa med farfar, men idag var det vanlig dag igen. Kanske att jag var lugnare idag, fick ju bara goda besked igår med bebistillstånd och min påstådda graviditetsdiabetes, eller att Lilleman hade en bättre morgon, för imorse gick allt mycket bättre.


Men visst, han talade om vad han ville och det var att stanna hemma med mamma, smickrande i och för sig... det gick bra när vi tog det i etapper, först tog vi på kläder för att gå ut och titta om stora månen var uppe, sedan hoppade han i vagnen och eftersom vi var klara i så god tid så hann vi gå förbi traktorn på väg till dagis. Väl framme vid förskolan blev fötterna tunga när han skulle kliva in genom dörren, men då sade jag; det går bra... sätt bara den ena foten framför den andra - och så vips var vi inne!


Nu har jag tagit ledigt från jobb och förskola på fredag, så då ska vi vara hemma och bara mysa hela dagen lång!!!


Idag skulle barnen baka bullar, för imorgon är det föräldrafika på förskolan... jag ska gå dit, får se hur många mer som kommer!


Nu har jag jobbat klart dagens jobb redan, usch vad jag är effektiv Tungan ute... så nu har jag suttit en stund och nöjessurfat på olika namnsajter... vi måste ju klura ut ett namn till lilla Fröet i magen... ett som passar ihop med alla andra namn i familjen...


När vi hade varit på ultraljudet med Lilleman Bus, så bara kom Pappa Bus på vilket namn han tyckte och sedan när han väl pluppat ut så bara stämde det!

Den här gången var det inte lika självklart, även om Pappa Bus kom på ett jättefint namn på vägen hem igår... vi får nog vänta och se...


Måste kolla om mitt namnförslag finns med på namntoppen; Snuttunge...


Ovido - Quiz & Flashcards