Alla inlägg den 16 november 2009

Av Anna - 16 november 2009 15:50

  


Lilleman Bus frisyr har gått rejält vilse den senaste tiden, och vi har pratat om att kanske det är dags att gå till frisören för en rejäl genomgång... När jag klippte hans hår senast, vi pratar före midsommar, då mutade jag honom med byggare bob film och glass och det funkade bra. Nu har stora avgrundsvrålet letat sig ur strupen så fort saxen åker fram oavsett vad det är vi ska klippa.


Naglar klipper Pappa Bus när Lilleman Bus sover, men frisyren är en aning svårare att få till på ett sovande barn.

Så idag när vi ändå var in på noret och fick en massa tid över efter fingerstick på MVC (alla värden såg bra ut, och bebisen busar runt rejält i maggen) och veckohandel i mataffären, tänkte vi kolla om det fanns någon frisör som överhuvudtaget skulle våga släppa in Lilleman Bus i stolen.

Vi hittade en med prislista i rutan, 250 kronor för barnklippning... en annan hade tider först på eftermiddagen. Vi gick till biblioteket och funderade lite... sedan visade Lilleman Bus grava tecken på att han var trött och hungrig så då gav vi upp hela projektet och åkte hem istället.


Nu efter en välbehövlig tupplur, så bestämde jag mig för att ta tjuren vid hornen.... vill du se på byggare bob en stund? ja mamma.... vill du ha lite glass till mellis? jaaaaa mamma... och så får jag klippa ditt hår när du äter glass och ser på byggare bob? ok mamma...


Och det gick jättebra, han stod still nästan hela tiden, men jag känner att jag skulle behöva gå en kurs i klippning, nästa gång ska jag inte ge mig på sovkrulligt nyvaken hår utan blöta ner det ordentligt innan jag sätter saxen i det... för jag ser nu på bilden att det är lite snett och vint men bak i nacken ni... där är det snyggt!

Ovido - Quiz & Flashcards