Alla inlägg den 28 november 2009

Av Anna - 28 november 2009 16:33

Idag har vi farit på julmarknad, ingen snö i år, men mysigt ändå! Massa folk och marknadsstånd, vi gå på marknad sa Lilleman Bus där han satt mysigt nedgosad i vagnen. Vi såg tomten som satt och tog emot önskelistor, vi träffade grannar och annat löst folk... , och vi åt korv med bröd...


Som traditionen bjuder så kom vi hem med en krans till ytterdörren, i år fick Lilleman Bus välja och det blev en med BLÅ kulor på, såklart. Blå är nämligen Lilleman Bus favoritfärg - jag tycker om blå, brukar han säga...


  


Riktigt fin om jag får säga det själv...


Inga tomtar fick följa med hem i år, men en jättesöt ängel med tovade vingar... och lite saffransbullar till adventsfikat i morgon och en och annan jul-en som jag ska plantera i krukorna vid entrén i morgon. Imorgon ska också slingan i granen och runt räcket på balkongen upp... så pappa bus får klättra och krypa lite imorgon, veckans träningspass! Har jag sagt att jag ÄLSKAR julen???


Ikväll är vi också bjudna på lite glöggmys hemma hos vänner, och vi laddar väskan med Byggare Bob film och napp - då klarar vi allt!



Ovido - Quiz & Flashcards