Alla inlägg den 4 november 2009

Av Anna - 4 november 2009 20:25

Stackars Lilleman Bus har fått blöjskav på insidan av låren... han hade gått med en läskig b-blöja en stund, men rödheten var inte där det fanns något b... på med lite svalkande zinksalva... nu har han knatat omkring här i huset med en lätt hjulbenthet... ja... eller inte så lätt... som en cowbojsare som just klivit av hästen efter att ha suttit upp i minst 3 dar... man ska ju inte skratta, stackars Lilleman Bus har ju ont!


Men det ser SÅ ROLIGT UT.... :)


  


cowboyen är lånad här

Av Anna - 4 november 2009 17:51

Idag har jag varit på MVC och fått min vaccinationsspruta mot nya influensan. Dagen började i och för sig redan igår med att Lilleman Bus nog hade feber när jag hämtade honom på förskolan och sedan kom den och gick under kvällen. Imorse var febern där och busade igen, han var varm och allmänt jättesuperdupermega gnällig.


Pappa Bus fick vända bilen och ta sig hem för en vabdag... detta gjorde att jag inte behövde tokstressa hem igen, så när jag väl var klar med spruta och allt, som för övrigt inte gjorde ont och gick väldigt snabbt, så fanns det tid för mig att gå på drop in hos frissan och frissa till en ny frilla!


  


Oj vad snygg jag är... snajdigt värre egenfotograferat med tunga kameran i hand...


  


Och dessutom har jag fått en massa egentid idag, något som jag inte är bortskämd och jag kände på en gång när jag kom hem att jag fått en hel hög med energi och tålamod...


Imorgon blir en hemmadag igen, men det gör inte så mycket den här gången, jag hade nästan räknat med att alla möjliga biverkningar som över huvudtaget finns ska drabba mig så jag jobbade undan flitigt i måndags och kan ta det lite lugnt nu...


Och på fredag kommer mormor och mojja (morfar) och hälsar på... Lilleman Bus vill att det ska bli fredag nu så de kommer hit... mitt i natten säger han, vet inte var han fått det ifrån... och då ska vi äta chokladpudding och se på Dobido... fredagsmys alltså med andra ord!

Av Anna - 4 november 2009 17:00

Jag måste visst ha hörnor till allting :) jag har en myshörna i vardagsrummet - med mina stickor och mitt garn nära till hands, jag har en pysselhörna i källaren (just nu - den ska flyttas upp till våren) där jag gör kort och scrappar. Vi har haft en oplanerad datahörna på finbordet i vardagsrummet, och jag har länge haft en plan för det nyaste och kanske mest onödiga teknikköpet som vi gjorde i somras.


Vi kallar den för Lilla Sötis och den är såklart en minipc med mobilt bredband... ett impulsköp som var väldigt användbar på semestern, men som sedan mest samlat damm i hyllan i köket. Jag har haft en vision om det uppkopplade köket där man kan smurfa in på recept.nu när det är total idétorka. Man kan hänga på facebook all the time och ha ständig koll på alla vänner :)


Och man kan så klart slänga in ett blogginlägg direkt när andan faller på...


Proud to present... min blogghörna!!!


  


Lilla Sötis... delar av min dalahästsamling och favoriten stormljus från partylite med vaniljdoft - perfekt att ha tänt när man lagar mat, matoset liksom äts upp av ljuset...


Nu ska jag leta rätt på en snygg musmatta som passar in... men först! Ärtsoppa och pannkaka på en onsdag...


Ovido - Quiz & Flashcards