Direktlänk till inlägg 4 november 2009

Min blogghörna!

Av Anna - 4 november 2009 17:00

Jag måste visst ha hörnor till allting :) jag har en myshörna i vardagsrummet - med mina stickor och mitt garn nära till hands, jag har en pysselhörna i källaren (just nu - den ska flyttas upp till våren) där jag gör kort och scrappar. Vi har haft en oplanerad datahörna på finbordet i vardagsrummet, och jag har länge haft en plan för det nyaste och kanske mest onödiga teknikköpet som vi gjorde i somras.


Vi kallar den för Lilla Sötis och den är såklart en minipc med mobilt bredband... ett impulsköp som var väldigt användbar på semestern, men som sedan mest samlat damm i hyllan i köket. Jag har haft en vision om det uppkopplade köket där man kan smurfa in på recept.nu när det är total idétorka. Man kan hänga på facebook all the time och ha ständig koll på alla vänner :)


Och man kan så klart slänga in ett blogginlägg direkt när andan faller på...


Proud to present... min blogghörna!!!


  


Lilla Sötis... delar av min dalahästsamling och favoriten stormljus från partylite med vaniljdoft - perfekt att ha tänt när man lagar mat, matoset liksom äts upp av ljuset...


Nu ska jag leta rätt på en snygg musmatta som passar in... men först! Ärtsoppa och pannkaka på en onsdag...


 
 
Tant Grön

Tant Grön

4 november 2009 18:24

Mysigt! Jag tror jag känner igen några av lyktorna :-)

Impulsköp är roligt! Jag impulsköpte en utragssoffa i trä och grön manchester idag. När det bara kostar 100 kr och är i grönt, ja då har Tant Grön VÄLDIGT svårt att stå emot. Den ska bli mitt hemliga arkiv för gammal bokföring på mitt nya kontor. Smart tycker jag, he, he.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Yrla

Yrla

4 november 2009 19:29

Ja den svarta med "tak" den har hängt med ett tag :)

Impulsköpet blir mindre roligt när det mobila bredbandet kostar multum varje månad fast det inte används... men det är det ingen som vet!!! jag kanske blir inlåst på BB flera veckor denna gången med och DÅ kan jag ta med Lilla Sötis som dessutom har Skype och inbyggd kamera och kan titta på min lilleman bus som får gå hemma å sakna mamma...

men jag hoppas såklart att det inte blir så :)

http://www.hemmahosyrla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 februari 2011 13:09

Pappa Bus var och fyndade lite på Clas Ohlson, lite hyllor till storstädningen av förrådet, lite lådor OCH min nya älskling!    Fin va! Man kan göra etiketter med ramar och skuggor och oj vad bra den är!!! Nu är det bara att organisera ...

Av Anna - 9 februari 2011 09:42


Nu var det ett tag sen, igen... god jul var det senaste inlägget och ja, det var ju ett tag sedan (fast jag har inte hunnit med att städa bort julen i huset än). Till mitt försvar (hehe) så har jag varit skadad, Lilleman Bus tyckte att mitt ben ...

Av Anna - 24 december 2010 12:27


    GOD JUL!   Jul lugnet har lägrat sig hemma hos Yrla, tomten hittade hit igår kväll med alla klapparna så när Lilleman Bus vaknade imorse låg de där och väntade... Granen kläddes igår kväll av Lilleman Bus och Pappa Bus, vi kör plast...

Av Anna - 19 december 2010 22:57


   Han kommer emot mig med munnen lite halvöppen si så där... dregglet rinner nedför hakan och under näsan, precis ovanför överläppen, väntar 2 fina snorsniglar från senaste veckans förkylningsomgång... Jag håller i den lilla kroppen och tar emot ...

Av Anna - 19 december 2010 22:38

Ett ögonblick... tog det att raka bort Lilleman Bus rufset - å mamma bus sparade 200 kronor minst! :)    Ja, han fick en glass för han var så duktig å satt still nästan hela tiden :)    Sötnosen :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards