Direktlänk till inlägg 24 november 2009

Lite jul har flyttat in...

Av Anna - 24 november 2009 14:47

Idag har jag sprungit runt och börjat med julpynteriet... hänga gardiner överlåter jag i år till Pappa Bus, han har liksom mindre att bära på än jag... :) så det tar vi till helgen...


Helgen bjuder för övrigt på glöggpartaj, utepynt och julmarknad... så det känns som om det var läge för lite förarbete...


Så här fint blev det i hallen...


  


Min trägris har fått flytta ut i hallen nu så länge, men det kan också vara så att det är det nya permanenta boet!


  


Tomtar och lite kulor, kransen köpte jag billigt efter en annan jul och har piffat upp den med vinrött band, det ser ut som den lyser, men det är glitterkulor som reflekteras i blixten...


  


Adventskalender i Lilleman Bus rum...


  


Vardagsrumsfönstret har fått mer julstämning, med lite stjärnor och min änglasamling...


     


Stora vardagsrumsfönstret fick i år ha de fina stjärnorna som jag hittade på Konsum! De var dock undanstoppade förra året eftersom de står i perfekt Lilleman Bus pillepill höjd... men nu är han ju en stor pojke som förstår att titta med ögonen :)


Japp så mycket blev gjort idag, det saknas lite skarvsladdar och julstjärnan i Lilleman Bus rum hade gått sönder så lite nya inköp krävs innan söndag - första advent... ahhhh jag ÄLSKAR julen!!!

 
 
lyckans smed

lyckans smed

24 november 2009 15:08

Oj, vad duktig du e. Jag har inte gjort nåt juligt alls o inte köpt en enda klapp än. Närmar sig med storm...
lycka till dig...

http://www.lyckosmide.se

 
Yrla

Yrla

24 november 2009 15:17

Tack ska du ha :)
Å mysigt blir det! Nu saknar vi bara lite snö...

http://www.hemmahosyrla.bloggplatsen.se

 
Tant Grön

Tant Grön

25 november 2009 01:46

Jag skulle också behöva julpynta. Förra året vid den här tiden var det pyntat från golv till tak här hemma, vi hade lite att ta igen då vi var i Thailand över jul året innan, men i år känner jag inte alls julen i mig nu, jag är inte redo för första advent än. Men nästa helg är det och vi ska ha vår årliga adventsfest och då vill vi ju och dessutom så förväntar sig gästerna att det ska va pyntat, så det är väl bara att bita ihop och komma igen då :-D

http://valkommenhemtilltantgron.bloggplatsen.se

 
Yrla

Yrla

25 november 2009 13:07

Nu vet ju inte jag hur Tant Grön definierar nästa helg, men för mig är det den här helgen som det är första advent, alltså på söndag allaredan!!! Bara å bita ihop å plocka fram tomtarna hehe...

I helgen är det världens mysigaste julmarknad här och jag hoppas hoppas (men tror inte) att det kommer snöa då!!!

http://www.hemmahosyrla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 februari 2011 13:09

Pappa Bus var och fyndade lite på Clas Ohlson, lite hyllor till storstädningen av förrådet, lite lådor OCH min nya älskling!    Fin va! Man kan göra etiketter med ramar och skuggor och oj vad bra den är!!! Nu är det bara att organisera ...

Av Anna - 9 februari 2011 09:42


Nu var det ett tag sen, igen... god jul var det senaste inlägget och ja, det var ju ett tag sedan (fast jag har inte hunnit med att städa bort julen i huset än). Till mitt försvar (hehe) så har jag varit skadad, Lilleman Bus tyckte att mitt ben ...

Av Anna - 24 december 2010 12:27


    GOD JUL!   Jul lugnet har lägrat sig hemma hos Yrla, tomten hittade hit igår kväll med alla klapparna så när Lilleman Bus vaknade imorse låg de där och väntade... Granen kläddes igår kväll av Lilleman Bus och Pappa Bus, vi kör plast...

Av Anna - 19 december 2010 22:57


   Han kommer emot mig med munnen lite halvöppen si så där... dregglet rinner nedför hakan och under näsan, precis ovanför överläppen, väntar 2 fina snorsniglar från senaste veckans förkylningsomgång... Jag håller i den lilla kroppen och tar emot ...

Av Anna - 19 december 2010 22:38

Ett ögonblick... tog det att raka bort Lilleman Bus rufset - å mamma bus sparade 200 kronor minst! :)    Ja, han fick en glass för han var så duktig å satt still nästan hela tiden :)    Sötnosen :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards